Autovillamossági alkatrészek Autovillamossági szakszerviz Műszer gyártás, forgalmazás
Regisztráció
Regisztráció
Bejelentkezés

A nagy autós Common Rail teszt verseny…
Filed under: Nincs kategorizálva ● Nincs még hozzászólás.

Az autót nyomásszabályzás hibával hozták be hozzánk, de a tesztek végén kiderült az autó nyomásszabályzója pontos, nincs késés, vagy holt üzem. Viszont az autó valóban nem képes az elvárt magas nyomást (1400-1600bar) előállítani. A lehetséges okok a szokásosak: magasnyomású szivattyú hiba, szabályzó hiba, üzemanyag szűrő elégtelen működése, injektorok visszafolyása, stb. Először is ellenőrizzük a nyomásszenzor működését erre hivatott műszereinkkel.

Kezdjük a nevezők bemutatásával…

  1. INT-CRD700. Ez egy új termék a Dieselcenter.hu palettáján. Egy univerzálisan használható Common rail nyomásmérő készlet, saját nyomásszenzorral, 2x2db magasnyomású csővel (12x14mm és 14x14mm), T elágazással. Nagy előnye, hogy egy Wifi adapteren keresztül az adatokat számítógépen is figyelhetjük, menthetjük és a mérés végén dokumentáció is nyomtatható.
  2. CRDi-300 szett. Ez a szett egy koreai gyártó megoldása a Common rail rendszerek vizsgálatára. A szett lelke egy szabályzók vezérlésére is alkalmas mérőegység. Mellette viszont találunk injektor visszafolyás és befecskendezett mennyiség mérőket is. Nagynyomású csöveket és a kisnyomású méréshez szükséges bekötéseket is tartalmaz a szett, megfelelő nyomás és kompresszió mérőórákkal.
  3. Stardex 0202. A nagy népszerűségnek örvendő finn gyártó próbapadi és autós mérésekre is alkalmas készüléke egy nyomásszenzor bemenettel és három nyomásszabályzó kimenettel rendelkezik. Így, akár a komplett szabályzókört tesztelhetjük vele autón és próbapadon egyaránt.

Mérések

CRD700:

A csatlakoztatáshoz a szettben található flexibilis csöveket alkalmazzuk. Ezek könnyen hajtható csövek, melyek bírják a nyomást. Az optimális teszt érdekében a nyomásmérőt egy injektor ágba kötjük be egy T csatlakozó segítségével, amihez a CRD700-as saját nyomásmérőjét csatlakoztatjuk. A nyomásmérő kábelen csatlakozik a készülékhez.

FONTOS! A csövek csatlakoztatása után mindig légtelenítsünk! Az injektoron ne húzza meg az üzemanyag csatlakozást és húzza le a többi injektor vezérlő kábelt az elektronikákról, majd indítózzon, míg az összes levegő kitisztul a rendszerből.

Ezután húzza meg az üzemanyag csövet és tegye vissza a kivezérléseket és indulhat a mérés. Mi a teszt érdekében egy Autocom műszert dugtunk a rendszerbe és úgy vizsgáltuk a nyomást soros diagnosztikai oldalról. Indítózás során mért 350Bar környéki nyomás megfelelőnek bizonyult a két műszer jól követte a nyomásingadozást. Természetesen a CRD700-as sokkal gyorsabban, mint a soros oldali diagnosztika, de ez az adatok küldése miatt várható is. Ezután, járó motornál végeztünk teszteket 500, 800 és 1200Bar-os nyomáson a készülék összhangban a gyári nyomásérzékelővel végig gyorsan és pontosan működött.

CRDi-300 szett

Ez a szett nem tartalmaz magasnyomású bekötő csöveket, így egy próbapadi flexibilis csővel kötöttük be. A szettnek viszont része a nyomásszenzor adapter, amibe egy Bosch nyomásszenzor került. Ez a rendszer így nézettki:

A mérőműszert egy forgó kapcsolóval állíthatjuk a megfelelő pozícióba, attól függően, hogy mekkora nyomást akarunk mérni (LOW, HIGH, MAX HIGH – alacsony, magas, maximum magas nyomás). Az alsó két állítóval a nyomásszabályzót lehetne vezérelni, de jelenleg ezt a funkciót nem teszteltük. A mérés megbízható, pontos és abszolút valósidejű. A leolvasás egy kicsit nehézkesebb, mivel itt mutatós az óra, de ez nem igazán jelentett problémát.

Stardex 0202

A Stardex ezt a szettet úgy alkotta meg, hogy egy multifunkciós Common rail pumpatesztelő egység legyen, ami próbapadon és autóban is használható. A két flexibilis csővel és a közdarabbal kötöttük össze a rendszer úgy, mint az előző műszernél és ugyanazon Bosch nyomásszenzort használtuk. A jobb oldalon látható a 3 szabályozható kimeneti csatorna, ezekkel egy időben akár 3 szabályzó is vezérelhető lenne. De számunka jelenleg csak a baloldali nyomás érték a fontos. A műszer nagyon megbízhatóan mutatta a legkisebb változásokat is.

Konklúzió:

Akik egy olyan, nem túl drága műszert szeretnének, ami tartalmazza az összes főbb tartozékot a Common Rail rendszerek nyomásvizsgálatához, azoknak ajánlott a CRD-700-as szettet megvásárolni. A szett tartalmazza a flexibilis bekötő csöveket, a nyomásszenzort és a mérés még menthető is a számítógépes szoftverrel.

Az INT-CRDi300-as szetthez ajánlott vásárolni flexibilis bekötő csöveket és egy nyomásszenzort, hogy a mérés az autó vezérlőjével párhuzamosan történhessen. A szettben persze vannak ellenállások, hogy a vezérlőegységet átverve a rendszert a saját nyomásszenzorjával tesztelje, sőt a nyomásszabályzó (amennyiben van a rendszerben) is szabályozható vele. További előnye a szettnek, hogy tartalmaz a kis-nyomású körhöz illeszthető mérőórákat és csatlakozókat, mellyel az előtétnyomásokat vagy éppen az előtétszivattyú vákuumát tudjuk mérni. Illetve az injektorok visszafolyásának ellenőrzésére alkalmas mérőedények is vannak.

Azoknak a szervizeknek, akik Diesel javítással is foglalkoznak ajánlott egy Stardex 0202 műszer, mivel nem csak autón, de próbapadon is jól használható kéziműszer. Viszont borsos ára miatt, nem sikerült igazán pozicionálni a piacon. emiatt a gyártó leállította gyártását.



Írja meg véleményét a cikkel kapcsolatban: